Kursportal Bærum Kommune
UndervisningProgrammering

Programmering

Programmering 2. trinn

  • Modul 1: Programmering og algoritmisk tenkning
  • Modul 2: Programmering i læreplanen
  • Modul 3: Sentrale konsepter og begreper
  • Modul 4: Forslag til aktiviteter

Programmering 3. trinn

  • Modul 1: Programmering og algoritmisk tenkning
  • Modul 2: Programmering i læreplanen
  • Modul 3: Sentrale konsepter og begreper
  • Modul 4: Forslag til aktiviteter

Programmering 4. trinn

  • Modul 1: Programmering og algoritmisk tenkning
  • Modul 2: Programmering i læreplanen
  • Modul 3: Sentrale konsepter og begreper
  • Modul 4: Forslag til aktiviteter

Programmering 5. trinn

  • Modul 1: Programmering og algoritmisk tenkning
  • Modul 2: Programmering i læreplanen
  • Modul 3: Sentrale konsepter og begreper
  • Modul 4: Forslag til aktiviteter

Programmering 6. trinn

  • Super:Bit for 6. trinn
  • Tillegg til Super:bit

Programmering 7. trinn

  • Modul 1: Programmering og algoritmisk tenkning
  • Modul 2: Programmering i læreplanen
  • Modul 3: Sentrale konsepter og begreper
  • Modul 4: Forslag til aktiviteter

Programmering på SFO

  • Programmering med Lego på SFO

Programmering på ungdomsskolen

  • Forslag til aktiviteter
  • Utstyr

Utstyr: Appen Scratch Jr

  • Modul 1: Introduksjon
  • Modul 2: Aktiviteter

Utstyr: BlueBot gulvrobot

  • Aktiviteter med BlueBot

Utstyr: Micro:bit

  • Modul 1: Introduksjon
  • Modul 2: Aktiviteter
  • Modul 3: Tilleggsutstyr

Kontaktinformasjon

Ved henvendelser om et konkret kurs, vennligst ta kontakt med kursansvarlig som står listet i kursinformasjonen. Ved andre henvendelser, kontakt Grunnskoleavdelingen.

Marianne Leirskar Norveel
marianne.leirskar.norveel@baerum.kommune.no